Türk mühendis, saatte 105 km. hız yapabilen makinistsiz metro ve banliyö treni üretti.
Enerji, ulaşım ve savunma konularında iddialı projeler geliştiren Türk mühendis, Türkiye’yi, tren alımı için yurt dışına yüksek miktarda döviz ödemekten kurtaracak yeni bir projeye imza attı. Elektronik Yüksek Mühendisi Sabahattin Çelik, saatte 105 kilometre hız yapabilen makinistsiz metro ve banliyö treni üretti.
Çelik, tamamı yüzde 100 yerli olarak tasarlanan aracın bütün vagonları lokomotif özelliğinde. Tekerlekleri de aktif olarak tasarlanan trenin bütün tekerleklerinde bağımsız birer adet elektrikli servo motor bulunuyor. Tekerleklerin birbirinden bağımsız olarak hareket etmesiyle ray arasındaki dinamik sürtünme en aza indirildi ve bu da tekerlek ömrünü uzattı.
Bağımsız tahrik edilen tekerlekler sayesinde araçların raydan çıkmasının önüne geçildiğini kaydeden Çelik, araçlar, dinamik fren sayesinde daha güvenli ve daha kısa mesafede durabildiğini, fren sırasında araçta bulunan bütün kinetik enerjinin, geri beslemeli fren sistemi sayesinde elektrik enerjisine dönüştürülerek daha sonra kullanılmak üzere depolandığını kaydetti.
Çelik, benzer teknolojinin şehirlerarası yük treninde kullanılması halinde örneğin Ankara-İstanbul arasında 1 ton yükün taşıma maliyetinin 1 YTL’nin altına düşeceğini ifade etti.